Friday, June 5, 2009

MENCEMASKAN !


Malam tadi, sewaktu dalam perjalanan pulang dari Shah Alam. Ketika tiba di persimpangan dihadapan Jaya Jusco, Bukit Raja. Tiba - tiba sahaja penyakit aku kelihatan mula hendak menyerang.


Waktu itu lampu isyarat masih merah. Aku sudah terasa telinga mula berdesing. Nafasku seakan mula menguncup. Aku mengucap panjang. Aku berselawat keatas Nabi Muhammad.


Aku berada berseorangan didalam kereta. Jam menunjukkan pukul 12.15 minit tengah malam. Aku melawan habis - habisan. Aku tenangkan diri aku. Aku mula berasa resah gelisah.


Terasa sakit dibahagian tangan kiri aku. Dada ku terasa berombak. Aku rasa seperti hendak keluar dari kereta dan menjerit minta pertolongan.


Kereta yang aku pandu sendirian itu, terhoyong - hayang. Aku terasa bagaikan hendak tercabut nyawaku.


YA ALLAH. YA ALLAH. YA ALLAH.


YA ALLAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!