Thursday, July 2, 2009

KOS UBAT MAHAL


Sakit. Sakit. Sakit.


Anak ke 5. Adam Muhammad Behjad. Telah mendapat sakit. Aku tidak pasti sakit apa, tetapi seperti kudis atau kayap dibahagian bawah lengan. Aku dan isteri membawa ke Klinik Kerajaan di Pandamaran. Setelah diperiksa. Doktor menyatakan bahawa, itu adalah sakit kulit yang normal.


Namun, inilah kali pertama, pihak klinik hanya memberikan ubat sapu sahaja. Manakala ubat antibiotik perlu dibeli di farmasi luar.


Pihak klinik kerajaan menyatakan bahawa ubat itu mahal. Dan mereka tidak menyediakan ubatan itu.


Sewaktu pulang. Aku telah singgah di beberapa buah farmasi sekitar Pelabuhan Klang dan Klang.


Sejujurnya, apabila dipantau harganya dibeberapa buah farmasi. Harga antibiotik itu dipasaran ialah antara RM25 - RM30. Mana aku mampu untuk menyediakan wang sebanyak itu.


Kini, aku BERSERAH diri dan BERTAWAKAL sepenuhnya kepada Allah.


Adakah aku bersikap zalim ?


Ya Allah. Engkau Maha Mengetahui.