Friday, July 17, 2009

RANGKA yang bersemangat...


Umpama sebuah kereta, tanpa enjin, tanpa tayar, tanpa sebarang perlatan didalamnya. Cuma dan semata - mata badan atau rangkanya sahaja.


Begitulah aku disaat ini. Hendak memulakan sesuatu yang baru. Perkara yang tidak pernah aku lakukan. Tanpa asas pengetahuan. Tanpa bantuan dari rakan sekerja. Tanpa modal asas.


Dalam tempoh beberapa minggu ini. Memang fikiran aku terlalu kusut. Aku tidak mahu memikirkan tubuh aku yang lemah akibat penyakit yang aku tanggung. Aku tidak mahu memikirkan sangat nasib badan dan nasib isteri dan anak - anak aku. Bagi aku, semua itu adalah ujian dari Allah.


Andainya berlaku sesuatu yang tidak diingini kepada diri aku atau keluarga aku. Apa lagi yang boleh aku lakukan dalam keadaan aku sebegini. Aku redha dan pasrah sahaja.


Hendak diharapkan kepada umat Islam atau badan Islam atau badan kebajikan Islam. Rasanya usaha aku HAMPA sahaja. Aku memang tidak hairan langsung andainya ramai umat Islam yang telah MURTAD, akibat kurang daya tahan menanggung penderitaan.


InsyaAllah, berbekalkan semangat yang masih bersisa. Aku teruskan juga usaha untuk melakukan sesuatu yang terbaik buat keluarga aku. Aku mahu lakukan sesuatu yang sukar dilakukan oleh seorang manusia.


Aku mahu berjaya, walaupun tanpa - tangan, kaki, mata, telinga.