Sunday, July 5, 2009

Terkulai layu ...


Selama lebih dari satu tahun. Menanggung pelbagai ujian dan musibah. Dalam keadaan diri aku yang tidak stabil. Aku terus berusaha menemui pelbagai pihak untuk mendapatkan bantuan dan rawatan.


Kesemua mereka yang aku temui yang pakar dalam bidang masing - masing menyatakan satu perkara yang sama. Aku terkena buatan orang. Aku dizalimi. Aku terkena sihir.


Aku seperti tidak percaya. Namun, kejadian demi kejadian yang berlaku selama tempoh ini membuatkan aku terpaksa menyedari dan menerima hakikat ini.


Aku masih dalam keadaan tergamam. Masih dalam keadaan terkejut. Masih dalam keadaan bingung. Masih dalam keadaan sedih. Masih dalam keadaan pilu yang teramat sangat. Aku masih berada didalam keadaan yang tidak ketentuan dan ketidakpastian ...


Beberapa hari yang lalu, telah muncul seorang insan yang berhati mulia. Telah menyatakan kesediaan untuk membantu aku membina kembali hidupku yang telah terumbang ambing lebih dari setahun ini.


Aku terima huluran bantuan kemanusiaan itu dengan hati yang berbunga. Aku berasa bangga, kerana akhirnya ada juga insan yang bersedia membantu aku dan keluarga yang sedang azab, sengsara menanggung penderitaan dalam hidup ini.


Insan berhati mulia ini telah memberikan idea yang begitu baik sekali untuk aku teroka. Aku bersemangat semula untuk memulakan hidup ini, dan mencari nafkah buat keluarga.


Aku begitu takjub dengan keprihatinan insan ini. Dimana selama beberapa hari, beliau bertungkus lumus untuk menunjukkan arah atau jalan untuk menuju kejayaan.


Tetapi, rupa - rupanya, langit yang kulihat cerah ... tiba - tiba sahaja ...


Insan berhati mulia ini terpaksa menarik diri disaat - saat aku baru hendak mula bernafas ... dan bertatih...


Walau apapun keputusan insan ini, aku ingin merakamkan ucapan TERIMA KASIH atas keprihatinan beliau terhadap aku sekeluarga.


Aku tidak mampu untuk berbuat apa - apa. Aku masih dalam keadaan terlalu lemah. Dan kini, aku terpaksa mencari semula 'talian hayat.'


Tiba - tiba sahaja telinga aku terngiang - ngiang dengan ucapan seorang sahabat aku yang berugama Kristian "Saudara, jangan bimbang, Yesus sentiasa akan membantu ..."