Saturday, March 28, 2009

Fikiran Global


Adik aku benar - benar bertindak sebagai seorang muslim yang memahami kesusahan seorang saudara dalam Islam.


Beliau memanggil aku untuk bertemu dan berjanji untuk membantu. Aku menaruh seribu harapan. Selepas belanja makan. Kami bersolat Maghrib.


Kemudian diikuti perbincangan tentang bisnes disebuah restoran. Sambil minum santai, beliau telah bertanya beberapa soalan. Dan ada antara soalan itu, sebenarnya aku sendiri tidak terfikir yang itu adalah strategi bisnes.


Seperti biasa, dan dimana sahaja. Memang sukar untuk orang yang mengenali aku untuk melihat aku berada didalam keadaan serius. Aku lebih suka berada didalam keadaan santai, walaupun berbincang sesuatu yang serius.


Kami berbincang pelbagai perkara, namun topik dan isunya kami fokus tentang bisnes yang hendak diceburi.


Bagi aku perbincangan itu benar - benar seperti 'ice breaker', dan memang aku hendak menjadi seperti itu. Perbincangan selesai jam 10 malam. Namun aku puas hati. Aku katakan pada adik aku "inilah yang abang mahu, kita bincang dan membuka fikiran."


Semakin jelas hala tuju bisnes aku. Alhamdulillah.

1 comment:

  1. Semoga apa yang dibincangkan akan menjadi realiti...Insyaallah

    Selamat maju jaya...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.