Tuesday, April 13, 2010

Kuatkan langkah !


Setelah berbulan - bulan lamanya, atau rasanya sudah hampir 6 bulan aku tidak bersuara dan meluahkan perasaan disini. Tiba - tiba aku terasa rindu yang teramat sangat untuk merakamkan kata - kata diruangan ini.


Semuanya berpunca dari nasihat seorang rakan. Supaya apa sahaja yang berlaku dirakamkan untuk menjadi satu bahan renungan, samada oleh diri sendiri mahupun oleh orang ramai.


Ya. Setelah hampir 3 tahun aku menderita. Aku terasa seperti hilang segala - galanya yang aku usahakan selama ini. Kini, aku mendapat satu cahaya baru untuk memulakan kembali sesuatu yang telah tiada.


Beberapa hari yang lalu. Aku mendapat panggilan dari seorang saudara aku dari Singapura. Bertanyakan samada hendak mempelajari cara - cara untuk membuat pelbagai makanan yang terkenal di Singapura.


Aku katakan aku memang berminat. Minat sangat - sangat. Kemudian aku terdiam tanpa berkata sepatah pun. Namun, saudara aku itu dengan pantas menyatakan bahawa beliau tahu tentang keadaan aku. Dan, katanya tidak perlu bimbang. Dia akan uruskan segalanya. Alhamdulillah.


Kini, aku hanya mahu berfikir bagaimana untuk melakukan langkah seterusnya.